اطفاحریق FE36 چیست ؟ مزایا و کابرد آن

کپسول اتش نشانی fe36

اطفاحریق FE36 چیست ؟ مزایا و کابرد آن

FE36 یک عامل خاموش کننده است که به تازگی توسعه یافته و جایگزین هالون 1211 در تجهیزات خاموش کننده قابل حمل و همچنین ثابت شده است . جایگزینی که عملکرد و کارایی آن برابر با Halon 1211 است . و بسیاری از مشکلات و مضرات halon 1211 را ندارد.

FE36 برای جلوگیری و خاموش کردن کلاس A ، B و C آتش ​​سوزی ایجاد شده است ، در شرایطی که از رسانه های معمولی مانند آب ، پودر شیمیایی خشک و دی اکسید کربن استفاده نمیتوان استفاده کرد .

FE36 در سیلندرهای فلزی به عنوان مایع تحت فشار 15 بار ذخیره می شود.

 

نام و مشخصات فنی

– نام محصول: عامل آتش نشانی FE-36

– نام شیمیایی: hexafluoropropane

– فرمول شیمیایی : HFC-236fa

– حداقل غلظت خاموش: 5،3٪

 

نحوه عملکرد اطفاحریق FE36

خاموش کننده های آتش Fe36  به عنوان جریان گاز تخلیه می شوند و به داخل محل آتش سوزی نفوذ می کنند و روند احتراق را از طریق جذب گرما و تعامل شیمیایی متوقف می کنند.

این خاموش کننده ها جریانی از قطرات گاز و مایع را که به قلب آتش سوق می دهند و احتراق را از طریق یک واکنش شیمیایی و با جذب گرمای آتش متوقف می کنند.

از آنجا که FE-36 در دمای 4/4 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) به گاز تبدیل می شود ، هیچ باقیمانده ای در پشت خود باقی نمی گذارد و پس از آتش سوزی ، در جو پراکنده می شود. آتش نشانی های FE-36 (TM) در کلاس های آتش نشانی A و B و به طور مستقیم در تجهیزات الکتریکی قابل استفاده هستند.

این مطلب را هم ببینید
مزایا و محاسن شیرهیدرانت ایستاده نسبت به شیرهیدرانت زمینی

 

مزایای اطفاحریق FE36

اطفا حریق FE36 در هنگام تخلیه گازی بی بو و پاک می باشد ، سمی نیست ، هیچ گونه اثر لک و کثیفی از خود پس از انتشار و تخلیه به جای نمی گذارد ، به دستگاههای مکانیکی ، برقی یا الکترونیکی آسیب نمی رساند غیر رسانا بوده و باعث ایجاد آسیب شوک حرارتی در ماشین آلات نمی شود ، به لایه اوزون اسیب وارد نمی کند و دوست دار محیط زیست می باشد. می توان در سیلندرهای قابل حمل و ثابت مورد استفاده قرار گیرد. جایگزین مناسبی برای halon 1211 از لحاظ کارایی و عملکرد در عین حال بدون اثرات مخرب روی لایه اوزون و محیط زیست می باشد. اطفاحریق FE36 ایمن است و میتوان در محیط هایی از آن استفاده کرد که افراد و پرسنل در آن مشغول بکار هستند. اطفاحریق FE36 در کمتر از 10 ثانیه تخلیه می شود که باعث خاموش کردن سریع آتش و کاهش هزینه ها در اثر خسارت آتش می باشد.

کاربردهای FE36

FE-36 برای محافظت از دارایی های ارزشمند  مانند اتاق کنترل ، اتاق های رایانه ، امکانات ارتباطات ، موزه ها ، بایگانی گرانبها ، بیمارستان ها ، بانک ها ، امکانات آزمایشگاهی و صنایع هواپیمایی است.

این مطلب را هم ببینید
پوشیدن دستگاه تنفسی و ماسک آن

 

تیم فنی و مهندسی این شرکت نیازهای آتش نشانی شما را درک می کند و آماده مشاوره رایگان به شما است

شرکت توسعه تجهیز ایرسا ( ایران اطفا سابق ) بهترین و یکی از بزرگترین تأمین کنندگان و ارائه دهندگان تجهیزات آتش نشانی در کشور ، متخصص در سیستم های اطفاحریق ، تجهیزات آتش نشانی و سیستم های اعلام حریق می باشد.هر یک از کارشناسان ما بطور مداوم جدیدترین آموزش های لازمه در این زمینه را دریافت می کنند. امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید. بگذارید آن ها بهترین مشاوره و راهنمایی ، برای یافتن یک سیستم ایده آل متناسب با نیازهای شما را معرفی کنند.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
error: حمایت از قانون کپی رایت یعنی احترام به حقوق خود و دیگران