شیلنگ آتش نشانی نواری یا تاشو و ساختار آن

شیلنگ آتش نشانی نواری یا تاشو و ساختار آن

 شیلنگ نواری یا نرم تاشو آتش نشانی

شیلنگ آتش نشانی برزنتی و ضداسید

شیلنگ نواری یا نرم تاشو آتش نشانی به شیلنگی گفته می شود که به لحاظ مواد به کار رفته در ساخت آن قابل تا کردن و یا جمع کردن به شکل حلقه های کوچک می باشد. این شیلنگ ها در قطرهای 1 تا 6 اینچ و در طول های 20 تا 100 متر ( با کوپلینگ ) ساخته و در اختیار آتش نشانان قرار می گیرد. کاربرد شیلنگ های 1/5 تا 2/5 اینچ با طول هر بند برابر 20 متر در آتش نشانی های رایج تر است. شیلنگ های نواری ( تاشو ) در انواع مختلفی ساختخ می شومد که غالبا” دارای آستر لاستیکی ضد آب در قسمت داخلی ژاکت ( لایه اصلی بافته شده از الیاف پلی استر ) هستند و در انواعی که اخیرا” رایج شده است شیلنگ های آتش نشانی را با لایه ای از لاستیک یا PVC و یا ماده مشابه دیگری روکش می کنند تا در برابر آسیب های فیزیکی و مواد شیمیایی و … مقاوم باشند . قابل توجه است که لایه اصلی بافته شده از الیاف پلی استر ( ژاکت ) عامل اصلی تحمل فشار در شیلنگ های آتش نشانی است.

ساختمان شیلنگ های نواری ( تاشو ) از سه بخش اصلی تشکیل شده است :

الف ) ساختار اصلی ( ژاکت ) : که از الیاف مصنوعی پلی آمید ، پلی استر و یا مواد مشابه دیگر با بافت حلقوی بسیار مقاوم در برابر فشار و سایر عوامل فیزیکی تشکیل شده است. این لایه مقاومت فشاری جهت کارکرد شیلنگ اتش نشانی در شرایط سخت را برابر 16 اتمسفر برای شیلنگ های 1/5 تا 4/5 اینچ فراهم می کند.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات فنی و استاندارد نازل های آتش نشانی

ب ) آستر یا پوشش داخلی : از ترکیب لاستیک مصنوعی یا PVC با کیفیت بالا که بوسیله فرآیند اکستروژن به الیاف ژاکت فشرده می شود . سطح داخلی آستر بسیار صاف و دارای حداقل اصطکاک می باشد.

ج ) پوشش خارجی : از جنس لاستیک مصنوعی پلی اورتان ( ) که بصورت ولکانیزه به لایه ژاکت روکش می شود . پوشش خارجی مقاومت زیادی را برای شیلنگ آتش نشانی در برابر مواد نفتی و شیمیایی و خورنده و همچنین در برابر فرسایش و پارگی ایجاد می نماید. رنگ پوشش خارجی مطابق سفارش مصرف کننده در رنگ های قرمز ، زرد ، سیاه و … می باشد.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
error: حمایت از قانون کپی رایت یعنی احترام به حقوق خود و دیگران