شیلنگ آتش نشانی هوزریلی و ساختار آن

شیلنگ آتش نشانی هوزریلی و ساختار آن

شیلنگ هوزریلی آتش نشانی ( شیلنگ نیمه سخت آتش نشانی )

 

شیلنگ های آتش نشانی های نیمه سخت ( هوزریل )  به لحاظ مواد بکار رفته در ساختمان آنها دارای انعطاف کمتری نسبت به لوله های نرم بوده و فقط قابل حلقه کردن بر روی قرقره مخصوص (هورزیل) می باشند.

این لوله ها از جنس PVC نیمه سخت یا لاستیک تقویت شده توسط الیاف بافته شده (منجيط) در بین لایه های لوله هستند. این لوله ها بیشتر در قطر های سه چهارم و ۱ اینچ (۲۰ و ۲۵ میلی متر) جهت مصارف آتش نشانی تولید می شوند. این لوله ها در سیستم هوزریل و یا در اتصالات مورد نیاز اطراف پمپ و یا در فایر باکس های تأسیسات ثابت آتش نشانی بکار برده می شوند. در سیستم های اطفایی پودر یا کف نیز از این لوله ها استفاده می شود. استاندارد این لوله ها بر تحمل ۷ تا ۴۰ بار فشار و انعطاف کلی، وزن کم و قطرهای متناسب جهت مصارف آتش نشانی تأکید دارد. بعلاوه، این لوله ها بایستی از دوام و استحکام کافی در برابر آسیبها و صدمات فیزیکی و شیمیایی موجود در صحنه عملیات آتش نشانی برخوردار باشند، طول این لوله ها با توجه به ظرفیت قرقره هوزریل) بین ۲۰ تا ۴۰ متر انتخاب می گردد. بدیهی است که در طول بلندتر از ۳۰ متر مقاومت و تحمل فشار لوله باید بیشتر باشد.

ساختمان لوله های هوزریل از سه لایه به شرح زیر ساخته می شود:

الف) لایه داخلی که باید از جنس لاستیک مصنوعی مقاوم و مرغوب که دارای مقاومت کافی در برابر جریان الکتریسیته و ضد الکتریسیته ساکن باشد و سطح داخلی بسیار صاف با حداقل اصطکاک داشته باشد.

ب) لایه میانی با بافت تقویت کننده که از الیاف مصنوعی تابیده شده و بسیار مقاوم با ساختاری ضد پیچ و تاب ساخته می شود.

ج) لایه خارجی که از لاستیک مصنوعی و مقاوم در برابر جریان الکتریسیته و الکتریسیته ساکن ساخته می شود. لایه خارجی از مقاومت کافی در برابر فرسایش و نتراشیدگی، حرارت، مواد شیمیایی و مواد خورنده برخوردار است. معمولا لایه های داخلی و خارجی به رنگ سیاه هستند.

این مطلب را هم ببینید
چرا سیستم اطفاحریق FM200 می تواند انتخاب مناسبی برای تجارت و کسب و کار شما باشد ؟
پیگیری سفارش
لیست مقایسه
error: حمایت از قانون کپی رایت یعنی احترام به حقوق خود و دیگران