مزایا و محاسن شیرهیدرانت ایستاده نسبت به شیرهیدرانت زمینی

محاسن شیرهیدرانت ایستاده نسبت به هیدرانت زمینی

مزایا و محاسن شیرهیدرانت ایستاده نسبت به شیرهیدرانت زمینی

شیرهای هیدرانت ایستاده خیابانی با توجه به شکل و برجستگی که نسبت به سطح زمین دارند توسط برف یا آسفالت ریزی پوشیده نمی شوند و به سادگی قابل مشاهده هستند. همچنین امکان پارک خودرو روی آنها وجود ندارد و اطراف آنها آشغال و جرم جمع نمی شود.

آب گیری شیرهای هیدرانت ایستاده نسبت به شیرهای هیدرانت زمینی بسیار ساده تر است زیرا برای آب گیری از شیرهای هیدرانت زمینی آتش نشانان می بایست دریچه را توسط آچار مخصوص باز کنند و سپس چنانچه داخل پیت اشغال یا جرم قرار گرفته است آن را تمیز کنند، سپس لوله عمودی را به خروجی شیر ببندند و سپس شیر را با آچار مخصوص باز کنند تا آب اولیه گل الود خارج شود. سپس شیر را مجددا ببندند و شیلنگ نواری آتش نشانی را به کوپلینگ لوله عمودی متصل کنند و با باز کردن مجدد شیر آب را به سمت نقطه مورد نیاز هدایت کنند.

 این در حالی است که در شیرهای ایستاده آتش نشانان به سادگی درپوش را باز می کنند و با باز کردن شیر آب گل آلود را خارج کرده و با اتصال شیلنگ نواری ( برزنتی یا ضداسید ) به تعداد خروجیهای مورد نیاز آب را به سمت نقطه مورد نظر هدایت می کنند.

این مطلب را هم ببینید
بازدید و نگهداری دستگاه تنفسی

همچنین شیرهای هیدرانت ایستاده امکان آب گیری همزمان بیش از یک شیلنگ آتش نشانی را فراهم می کنند و توان آبدهی بیشتری نسبت به  شیرهای هیدرانت زمینی دارند.

تنها ایراد شیرهای ایستاده امکان برخورد وسایل نقلیه با آنها است. از اینرو باید با علائم واضح در محل، ایمنی آنها را تأمین نمود. بدین منظور نوع خاصی از آن تحت عنوان نوع ترافیک ساخته شده است. هیدرانت ترافیک به گونه ای طراحی شده است که در صورت برخورد وسیله نقلیه با آن آب از آن خارج نشود. بدین شکل که روی محور هیدرانت کوپلینگی نصب شده است (Brekable Coupling) که پس از برخورد محور از محل کوپلینگ جدا شده و شیر اصلی همچنان بسته می ماند.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
error: حمایت از قانون کپی رایت یعنی احترام به حقوق خود و دیگران